شارژ کولر گازی اسپیلت
نوشته شده توسط : سارا

 شارژ کولر گازی اسپیلت مراحل مختلفی دارد. در این مطلب این مراحل که شامل نشتی یابی و مراحل جزیی تر است را کاملا توضیح داده ایم. البته شارژ کولر گازی ها با گازهای مختلفی صورت می گیرد که در این جا شارژ با گاز r22 توضیح داده شده است.

 

نشتی یابی و تعمیر کولر گازی

معمولاً یکی از شایع‌ترین دلایل کاهش گاز و عدم خنک‌سازی کولرگازی وجود نشتی گاز در سستم کولرگازی (اسپلیت) است.

 باید توجه داشته باشید که قبل از هر کاری باید کولرگازی را عیب‌یابی (نشتی یابی)، و احتمالاً رادیاتور کولرگازی را تعمیر کنید.

پس از تعمیرات لازم، و قبل از شروع شارژ گاز کولر گازی اسپلیت، مطمئن شوید که دریچه‌های ورودی کولرگازی باز هستند. برای این کار می‌توانید از یک آچار ال استفاده کنید.

 

نحوه وکیوم کولر گازی اسپلیت

در ابتدا شیلنگ آبی را به پورت (شیر) کم‌فشار گیج مانیفولد و لوله ورودی کولرگازی اسپلیت وصل کنید.

 قبل از استفاده از موتور کولرگازی مطمئن شوید کدام یک از لوله‌های برای وکیوم است.

برای اینکار ابتدا موتور یخچال را روشن کنید، سپس با لمس دریچه ورودی خواهید فهمید کدام یک از لوله‌ها کار مکش را انجام می‌دهد.

شیلنگ زردرنگ را ابتدا به لوله وکیوم موتور یخچال و سپس به لوله وسطی گیج مانیفولد وصل نمایید.

شیر قرمزرنگ گیج مانیفولد (شیر پرفشار)  را بسته و شیر آبی‌رنگ (شیر کم‌فشار) را بازکنید. حالا موتور وکیوم (مکش) را روشن کنید تا تمام هوای داخل کولر گازی اسپلیت را خارج کند.

 

نکته:

وقتی‌که درجه نمایشگر گیج به عدد ۳۰ رسید یعنی هوای داخلی کولر گازی اسپلیت شما کاملاً خالی‌شده است.

 بعد از خارج شدن تمام هوای داخلی کولرگازی شیر آبی‌رنگ گیج را بسته، موتور یخچال را خاموش نموده و شیلنگ زردرنگ را از موتور جدا کنید.

توجه کنید که شیر زردرنگ متصل به گیج مانیفولد را به‌طور کامل باز نکنید. شیلنگ زردرنگ را به سیلندر گاز متصل کنید.

 شیر منبع را ۱ الی ۲ ثانیه باز نمایید.  همان‌طور که در قبل گفته شد شیر زد رنگ متصل به گیج  را کامل باز نکنید ت طی این ۱ الی ۲ ثانیه هوای داخل شیلنگ خارج شود. سپس شیلنگ را به‌طور کامل ببندید.

حالا نوبت شارژ گاز کولر گازی اسپلیت است.

 

شارژ گاز کولر گازی اسپلیت با گاز R22

 

ابتدا شیر سیلندر گاز R22 را باز کنید.

 سپس شیر آبی‌رنگ گیج مانیفولد را باز نمایید.

شیر آبی‌رنگ را  برای چند ثانیه باز کرده و دوباره ببندید. حالا اسپلیت را روشن کنید.  توجه داشته باشد که اگر در تابستان کار شارژ گاز کولرگازی اسپلیت را انجام می‌دهید حالت دستگاه را روی حالت سرد تنظیم کرده و سپس دستگاه را روشن نمایید.

بعد از روشن شدن کولرگازی اسپلیت و به کار افتادن کمپرسور، هر ۳۰ الی ۴۰  ثانیه یک‌بار شیر را  باز و بسته کنید تا کار شارژ گاز کولرگازی به‌تدریج انجام شود. این کار باعث جلوگیری از صدمه دیدن کمپرسور اسپلیت خواهد شد. در ضمن با این کار خواهید فهمید که چه زمانی نمایشگر گیج مانیفولد به عدد psi 60 می‌رسد.

 

توجه: اگر در حین شارژ گاز کولرگازی اسپلیت، روی لوله کوچک اسپلیت نشان یخ‌زدگی دیدید به این معنی است که شارژ گاز کولرگازی اسپلیت شما کم است (Psi 30).

بعدازاینکه نمایشگر گیج مانیفولد به عدد Psi 60 رسید یعنی کار شارژ گاز کولرگازی اسپلیت تمام شده است. در انتها شیلنگ‌ها را از اسپلیت و سیلندر گاز R22 جدا کنید.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: